Een kwart van de opbrengst wordt gedoneerd aan War Child. De organisatie zet zich in voor kinderen die opgroeien in oorlogsgebieden en geeft essentiële psychosociale ondersteuning.
HEMA en War Child hopen dat de pyjama’s ook dit jaar weer massaal over de toonbank gaan, zodat er – net als voorgaande jaren – een mooi bedrag kan worden opgehaald. Hiermee kunnen zij een betekenisvolle bijdrage leveren aan het belangrijke werk van War Child. De pyjama’s voor 2024 zijn verkrijgbaar in een stijlvol groen-wit geruit motief en zijn er voor het hele gezin, zelfs voor de hond! De actie loopt tot einde van het jaar.
Op 19 november vond er in het HEMA-filiaal Rotterdam Centrum een speciale fotoactie plaats. Topfotograaf William Rutten legde families vast in hun nieuwe pyjama’s, te midden van een sfeervolle wintersetting. De foto’s werden ter plekke ontwikkeld door de HEMA fotoservice, waardoor deelnemers niet alleen bijdroegen aan het goede doel, maar ook een prachtige herinnering mee naar huis namen.
"Het is hartverscheurend om te zien dat zoveel kinderen dagelijks afschuwelijke situaties in oorlogsgebieden ervaren. Natuurlijk weten we dat we die oorlogen niet kunnen stoppen. Maar het is voor ons wel belangrijk om deze kinderen te helpen bij het verwerken van hun traumatische ervaringen en het bieden van een nieuwe start. We willen ze de kans geven om weer te dromen en gewoon kind te zijn. Met deze actie willen we een bijdrage leveren aan War Child’s missie," aldus Wilma Veldman, Chief Product Officer (CPO) bij HEMA.
Ben je enthousiast over deze mooie HEMA-pyjama en wil je er een kopen en zo direct bijdragen aan het goede doel? Klik dan op de knop hieronder en check direct de beschikbaarheid!