Eind 1999 opende MediaMarkt voor het eerst haar deuren in Nederland, in hartje Rotterdam. Nu, 25 jaar later, wordt dit zilveren jubileum natuurlijk groots gevierd!
Speciaal voor deze gelegenheid organiseert MediaMarkt een nachtopening tussen 0:00 en 1:00 uur in Rotterdam, met hoge kortingen op verschillende producten. Ook keert de iconische ‘Gekkenhuis’-verkoopcampagne eenmalig terug!
In de nacht van zaterdag 26 op zondag 27 oktober, wanneer de klok een extra '25e uur' richting wintertijd tikt, opent MediaMarkt aan het Binnenwegplein haar deuren van 0:00 tot 1:00 uur voor een speciale nachtshopping met exclusieve aanbiedingen. Vanaf 22:00 uur ben je al welkom om te genieten van snacks, en om 23:55 start het aftellen tot de opening om middernacht, samen met Faberyayo van De Jeugd van Tegenwoordig!
Zo kun je AirPods kopen voor 99 euro (normale tarief 135 euro), een Sonos soundbar voor 99 euro (normale tarief 267 euro) en een dji Mini 4 Pro Fly More Combo voor 599 euro (normale tarief 1099 euro).
Maar er is meer. Van 24 tot en met 27 oktober wordt de oude verkoopcampagne ‘Gekkenhuis’ opnieuw gelanceerd. De campagne trok zo’n tien tot vijftien jaar geleden veel publiek met zowel opvallende aanbiedingen als ludieke winacties. Voor deze jubileum-editie biedt de retailer onder andere een verblijf aan bij de van TV bekende B&B van Mirjam in Zuid-Afrika en een exclusieve rondleiding door de Red Bull Racing fabriek in Milton Keynes, in Engeland.
MediaMarkt was tijdens de opening 25 jaar geleden een baanbrekend ‘supermarktmodel’ in de elektronicahandel met twee duidelijke kenmerken: een enorm winkeloppervlak en lage prijzen. Dit zorgde voor een revolutie in het Nederlandse retaillandschap. Door de komst van MediaMarkt werd het landschap van consumentenelektronica volledig op zijn kop gezet. Er vond een democratisering van de categorie plaats; niet eerder was er een winkel waar zo’n groot aanbod te vinden was tegen dergelijk lage prijzen. De keten was zeer bereikbaar en betaalbaar voor een breed publiek. Bovendien kon het assortiment worden aangeraakt en ervaren, een beleving die vandaag de dag nog steeds een van de succesfactoren is van de winkelketen.
De 25 jaar die MediaMarkt nu in Nederland zit, was een interessant tijdperk voor de elektronicabranche. Technologische ontwikkelingen hebben elkaar snel opgevolgd en consumenten willen van steeds meer gemakken worden voorzien. In 2024 heeft MediaMarkt 55 fysieke winkels, B-to-B services en een succesvolle eigen webshop en app. Dit jaar is daar ook een zogenoemde marketplace aan toegevoegd, die externe verkopers in staat stelt ook hun producten via MediaMarkt te verkopen. Om verder op het veranderende consumentengedrag in te spelen heeft MediaMarkt in elke vestiging een Smartbar staan, waar consumenten van advies en extra services kunnen worden voorzien, zoals het inruilen van producten, het activeren van groene stroom-, televisie- en telefoonabonnementen en het gebruiksklaar maken van laptops, tablets en smartphones.
Vanwege de extreme kortingen verwacht de MediaMarkt veel drukte. Dus wil jij erbij zijn in de nacht van zaterdag 26 op zondag 27 oktober? Kom dan op tijd!