Je sneakers nieuw leven inblazen? Of voor een mooi prijsje toffe sneakers op de kop tikken? Dat kan vanaf nu in de Koopgoot bij WEAR!
De liefhebbers waren allang op de hoogte, want sinds maart was de WEAR store een paar maanden gesloten. Jammer, maar met een goede reden! Er werd namelijk gebouwd aan een toffe nieuwe locatie, in een van de leukste winkelstraten van Rotterdam.
Een winkel met een missie. Want bij WEAR willen ze duurzaam en inclusief te werk gaan. Hoe ze dat doen? Door sneakers nieuw leven in de blazen! Door oude sneakers op te knappen en opnieuw te verkopen dragen ze bij aan een langer gebruik van bestaande producten en een daling in productie. Sneakers die normaal worden weggegooid krijgen nu een tweede kans.
Niet alleen werken ze keihard aan hun missie om bij te dragen aan een duurzame productieketen, ze maken zich ook hard voor een inclusieve arbeidsmarkt. Dit betekent dat mensen die misschien moeilijker aan een baan komen, hier wel een plekje krijgen. 'Onbenut arbeidspotentieel' noemen ze dat ook wel.
Voor opgeknapte sneakers is het dus duidelijk dat je naar WEAR moet. Maar er is meer. Want niet alleen koop je hier sneakers, je kan natuurlijk ook jouw eigen vertrouwde paar houden en nieuw leven inblazen.
Met hun cleaning service krijgen je schoenen al de TLC die ze verdienen. Stoomreiniging voor de upper, midsole, outsole en veters, protection spray en vlekbehandeling. Maar ook reparaties en specifieke verzoeken, zoals het witten van de zolen of het verven van het leer.
Een plek in de Koopgoot is natuurlijk een droom, want nergens vind je een centralere locatie voor je winkel. "Best wel wat mensen vragen of we blij zijn met deze locatie. Op commercieel oogpunt zijn we er heel blij mee, met al het winkelend publiek dat voorbij komt. Tegelijkertijd biedt het ook een podium temidden van het commerciële, om daar een verandering teweeg te kunnen brengen." vertelt eigenaar Pim Roggeveen.
De locatie is dan ook een strategische zet. Tussen de grote ketens een winkel zetten die zo anders denkt over retail, is zowel spannend als verfrissend.
"Dit is de toekomst van retail en dat kunnen we laten zien, aan zowel de consument als grote bedrijven. Mensen die misschien normaal ons niet bezoeken, doen dat dalijk wellicht sneller. Die mensen kunnen we ons verhaal vertellen en hopelijk dat ze naast een mooi product, ook weggaan met iets om over na te denken."
Kom jij een kijkje nemen bij hun winkel in de Koopgoot?