Op 20 augustus heeft Beep for Help haar eerste vestiging geopend aan de Hoogstraat 16 in Rotterdam. Daarmee is deze niet-medische hulpdienst zonder wachtrij nu beschikbaar voor alle Rotterdammers. Het doel van Beep for Help is ouderen en kwetsbare doelgroepen helpen zelfstandiger te maken en zo de druk op de mantelzorg te verlichten.
Nadat de start-up haar hulpservice in Amsterdam succesvol lanceerde, is het openen van haar tweede vestiging in Nederland een logische volgende stap. “Rotterdam is een grote stad, met een groot aantal ouderen en veel uitdagingen op het gebied van zorg,” zegt Eugène Meinders, operationeel directeur van Beep for Help.
De helpers van Beep for Help zijn telefonisch of via een app oproepbaar voor diverse klusjes. De hulpvragers en -gevers worden zo aan elkaar verbonden. Via de app en telefoonlijn biedt de, bij AMVN aangesloten, organisatie efficiënte en betrouwbare hulp, met als doel ouderen en mantelzorgers zo veel mogelijk te ontzorgen. Denk hierbij aan huishoudelijke hulp, hulp in de tuin, begeleiding of klusjes in en rondom het huis.
Daarnaast is de vestiging een ontmoetingsplek voor de doelgroep, waarmee de locatie een sociaal maatschappelijke rol vervult. Ouderen uit de buurt kunnen hier bijvoorbeeld samenkomen voor een kopje koffie of thee.
Meinders licht toe: “In onze vestiging in Amsterdam hebben we gemerkt dat bewoners graag contact met ons en elkaar willen maken. Dit concept willen we in Rotterdam voortzetten en waar mogelijk verbeteren. Beep for Help wil deel uitmaken van de gemeenschap en een toegankelijk aanspreekpunt zijn voor hulpvragen in de omgeving. Daarom brengen we buurtgenoten en onze doelgroep in onze zogenoemde ‘huiskamer’ bij elkaar, onder het genot van een kopje koffie of thee.”
Ga voor meer informatie naar de website van Beep for Help.